סילבוס הקורס

להורדת הסילבוס 

הקורס מעניק את הידע התיאורטי הנדרש ממאמן, מלמד כלי עבודה עצמתיים לשינוי, ומאפשר תרגול והפנמה. 
מבנה הלימוד כמו גם מבנה העבודה בהמשך הדרך מתבסס על 5 רבדי האדם:
רצון - מחשבה - רגש - דיבור - מעשה.

חלק א ׀  "הכל מתחיל ברצון"     ׀ על חשיבות כח הרצון ועוצמתו 
1: המבוא לפתיחה של השער (משה ואהרן)    ׀ נושאי לימוד:    
• אמונה בטוב כבסיס לתהליך אימוני

• היכרות
• מבוא לשיטת 5 הרבדים
• מורה נבוכים - מפות לנפש


2: חירות הרצון וקדושתו (משה)        ׀ נושאי לימוד:    

• לשאול שאלה זו אומנות
• האם אני יודע יותר טוב ממישהו אחר מה נכון לו?
• אורות וכלים - סוד הצמצום וחוק השתוות הצורה                                            

• חירות הרצון וקדושתו - כיצד עובדים עם רצון המתאמן?    

    

חלק ב ׀ "(לא) לזרוק את השכל"     ׀ על תיקון המחשבה
3:  יאללה לעבודה (אהרן)            ׀ נושאי לימוד:    

• מודל אפר"ת - מודל משנה חיים
• עקרונת ה'עבודה' של ביירון קייטי


4: חוק המראות (משה)            ׀ נושאי לימוד:    

• חוק המראות: זה קורה בחוץ או בפנים?
• סוד הגילוי והגניזה כנקודת מוצא
• כח הפרשנות בפסיכולוגיה הנרטיבית    


5: תרגילי פתיחה (אהרן)            ׀ נושאי לימוד:    

• איך יוצרים כימיה טובה עם המתאמן?
• קו החיים ומעגל החיים
• תהליך המודעות: לשאול שאלות טובות


חלק ג ׀ "ממש מרגש"         ׀ על תיקון הרגש והמידות
6: להקשיב באמת (משה)            ׀ נושאי לימוד:  

• מה מפריע לנו להקשיב באמת?                                                  

• לימוד ותרגול הקשבה


7: בירור כח המדמה (אהרן)            ׀ נושאי לימוד:    

• מבוא לדמיון נובע
• ההבדל בין דמיון מודרך לדמיון נובע

• לימוד ותרגול טכניקות הרפיה


8: כשהדמיון נובע... (אהרן)            ׀ נושאי לימוד:  

• לימוד ותרגול טכניקת העלאת המקום
• איך להפוך מצופה לשחקן?


9: ריגושים (אהרן)                ׀ נושאי לימוד:    

• מרכזיות הרגש
• לימוד ותרגול טכניקת העלאת הרגש
• יסודות טכניקת הפוקוסינג


10: מסע לעולם הקליפות (משה)        ׀ נושאי לימוד:    

• מה תפקיד הקליפות בחיינו?             
• מדוע יש משיכה בין אנשים עם קליפות דומות? 
• סוגי הקליפות ואופן הסרתן הלכה למעשה


11: דיאלוג (אהרן)                ׀ נושאי לימוד:    

• לימוד ותרגול טכניקת הדו-שיח הפנימי
• החלפת התפקידים


12: מה עושים כשהכל נתקע? (אהרן)    ׀ נושאי לימוד:    

• מבוי סתום בנפש
• איך נחלצים מהתקיעות?  

                 
13: איך אני עוזר לעצמי? (אהרן)        ׀ נושאי לימוד:    

• איך מזהים פתרון נובע?
• זרימת החיים - FLOW


14: מנגנונים נפשיים (משה)        ׀ נושאי לימוד:  

• למה אנחנו תקועים?
• טכניקת שחרור מנגנונים ברגש


15: לשחרר את חבלי העבר    (אהרן)        ׀ נושאי לימוד:    

• איך מגלים את הילד הפנימי? לימוד ותרגול
• תהליכים מכוונים בדמיונובע

 

16: תכנות נוירו-לשוני (אהרן)        ׀ נושאי לימוד:    

• עקרונות ה-NLP
• טכניקת שחרור מנגנונים תקועים ברגש


17: מצוין (אהרן)                ׀ נושאי לימוד:  

• לימוד ותרגול טכניקת מעגל המצוינות         
• איך יוצרים עוגנים מעצימים ב-NLP?


18: לחבר או לנתק (אהרן)            ׀ נושאי לימוד:    

• להתגבר על טראומות
• איך עושים העתק-הדבק לרגשות חיוביים?  

         
חלק ד ׀ "חיים ומוות ביד הלשון"     ׀ על כוח הדיבור
19: הכל דיבורים (משה)            ׀ נושאי לימוד:    

• חשיבות כח הדיבור        
• מהי התבודדות ומה אומרים בה? תרגול מעשי


20: נפשי יצאה בדברו (אהרן)        ׀ נושאי לימוד:    

• המודל הלשוני (מטא מודל) כמיומנות יסוד עבור המטפל
• איך אני יכול לדעת מה עובר בראש של השני?


חלק ה ׀ "אז מה (ואיך) עושים?"     ׀ על הנעה לפעולה
21: מבוא לקואצ'ינג (משה)            ׀ נושאי לימוד:    

• מקורות האימון ושלבים מומלצים באימון אישי
• מה הבדל בין קואצ'ר, יועץ, מטפל, מלווה ופסיכולוג?


22: ערך או בערך? (אהרן)            ׀ נושאי לימוד:    

• הערכים כאבני היסוד של הקואצ'ינג
• איך מזהים את הערכים שלנו ומה הקשר שלהם עם הרצון? 


22: מה העתיד רוצה ממך?    (משה)        ׀ נושאי לימוד:    

• חזון - אתה במיטבך    
• דו-שיח בין ההווה לעתיד
• סדנת כתיבת חזון

 

22: מדיד או לא להיות (משה)        ׀ נושאי לימוד:    

• קביעת מטרות ויעדים מדידים
• מודל SPIROR ומודל SMART ליצירת שינוי  

 
23: מחסום לפניך (משה)            ׀ נושאי לימוד:    

• איך מזהים חסמים ואיך עוקפים אותם?        
• על הפחדים והדמיונות הכוזבים שלנו


24: השליחות שלך (משה)            ׀ נושאי לימוד:    

• מדוע אנשים שעושים את מה שהם אוהבים - שמחים יותר?                                    

• הגשמת חלומות – הכרחיות או מותרות?    
• האם יש (או אין) לך תחליף?


25: זיהוי יעוד (משה)            ׀ נושאי לימוד:    

• כיצד אוכל לזהות את הייחודיות שלי?                                            

• כישרון, כישלון וכאב כמדדים לגילוי השליחות


26: שליח של מי?    (משה)            ׀ נושאי לימוד:    

• האם יש שליחות ללא שולח?                                                 

• מפת השליחות הלכה למעשה            
• איך עוזרים לאדם אחר למצוא את השליחות שלו בעולם?

27: ללוות את המתאמן (אהרן)        ׀ נושאי לימוד:    

• תכנית עבודה, ניהול זמן נכון וסדר עדיפויות
• עידוד ומוטיבציה
• האם אני ראוי? על ענווה, גאווה ועל הפחדים שבדרך 


28: אומנות העברת המסר (משה)        ׀ נושאי לימוד:    

• מהו סוד המשולש?            
• איך מגיעים למצב שהמסרים שלך נקלטים היטב בצד השני?                                    

• מדוע ה"איך" חשוב לא פחות מה"מה"?
• תרגול הלכה למעשה


29: טכניקה בפרקטיקה (משה)        ׀ נושאי לימוד:    

• הקמת אתר אינטרנט וחשיפתו
• כתיבת מאמרים והפצתם
• איך עובדים נכון עם דף פייסבוק?


30: טכניקה בפרקטיקה II (משה)        ׀ נושאי לימוד:    

•  מה אתם הייתם עושים? סיפור מקרה והתגובות האפשריות
•  חיבור הלכה למעשה בין הטכניקות הנלמדות


31:     סוף דבר הכל נשמע     ׀     מסיבת סיום וחלוקת תעודות!

© 2016 - נבנה ע"י אהרן דרמון