סילבוס הקורס
חלק א ׀ "הכל מתחיל ברצון" ׀ על חשיבות כח הרצון ועוצמתו
1: בן אדם - מי אתה? (משה ואהרן)
נושאי לימוד: • אמונה בטוב כבסיס לתהליך אימוני
• המצוי, הרצוי - ומה שביניהם
• מבוא לשיטת 5 הרבדים
• מורה נבוכים - מפות לנפש
2: חירות הרצון וקדושתו (משה)
נושאי לימוד: • לשאול שאלה זו אומנות
• האם אני יודע יותר טוב ממישהו אחר מה נכון לו?
• אורות וכלים - סוד הצמצום וחוק השתוות הצורה • חירות הרצון וקדושתו - כיצד עובדים עם רצון המתאמן?
3: תרגילי פתיחה (אהרן)
נושאי לימוד: • איך יוצרים כימיה טובה עם המתאמן?
• קו החיים ומעגל החיים
4: להקשיב באמת (משה)
נושאי לימוד: • מה מפריע לנו להקשיב באמת?
• לימוד ותרגול הקשבה
חלק ב ׀ "(לא) לזרוק את השכל" ׀ על תיקון המחשבה
5: יאללה לעבודה (אהרן)
נושאי לימוד: • אפר"ת - מודל משנה חיים
• עקרונת ה'עבודה' של ביירון קייטי
6: חוק המראות (משה)
נושאי לימוד: • חוק המראות: זה קורה בחוץ או בפנים?
• סוד הגילוי והגניזה כנקודת מוצא
• כח הפרשנות בפסיכולוגיה הנרטיבית
7: לשאול את השאלה הנכונה (אהרן)
נושאי לימוד: • כשהראש תקוע
• שאלות איכותיות
8: לסדר את הראש (משה ואהרן)
נושאי לימוד: • שינוי אמונות מגבילות (3 הדמויות)
• שינוי מרכיבי הקול הפנימי
חלק ג ׀ "ממש מרגש" ׀ על תיקון הרגש והמידות
9: ללמוד להרפות (אהרן)
נושאי לימוד: • למה כדאי להרפות
• איך מרפים?
10: כוח הדמיון (אהרן)
נושאי לימוד: • מהו דמיון
• הדגמת תהליך דמיונובע שלם
• שלבי התהליך בדמיונובע
11: ריגושים (אהרן)
נושאי לימוד: • ההבדל בין דמיון מודרך לדמיון נובע
• לימוד ותרגול טכניקת העלאת המקום
• מרכזיות הרגש
• לימוד ותרגול טכניקת העלאת הרגש
12: מסע לעולם הקליפות (משה)
נושאי לימוד: • מה תפקיד הקליפות בחיינו?
• מדוע יש משיכה בין אנשים עם קליפות דומות?
• סוגי הקליפות ואופן הסרתן הלכה למעשה
13: דיאלוג (אהרן)
נושאי לימוד: • לימוד ותרגול טכניקת הדו-שיח הפנימי
• החלפת תפקידים
14: מה עושים כשהכל נתקע? (אהרן)
נושאי לימוד: • מבוי סתום בנפש
• איך נחלצים מהתקיעות?
15: מנגנונים נפשיים (משה)
נושאי לימוד: • למה אנחנו תקועים?
• טכניקת שחרור מנגנונים ברגש
16: פתרון נובע (אהרן)
נושאי לימוד: • איך מזהים פתרון נובע?
• זרימת החיים - FLOW
17: דמיונובע ממוקד (אהרן)
נושאי לימוד: • איך מגלים את הילד הפנימי? לימוד ותרגול
• תהליכים מכוונים בדמיונובע
18: הילד הפנימי (משה)
נושאי לימוד: • איך מגלים את הילד הפנימי? לימוד ותרגול
19: תכנות נוירו-לשוני (אהרן)
נושאי לימוד: • עקרונות ה-NLP
20: חיבור וניתוק (אהרן)
נושאי לימוד: • לימוד ותרגול טכניקת מעגל המצוינות
• איך יוצרים עוגנים מעצימים ב-NLP?
חלק ד ׀ "חיים ומוות ביד הלשון" ׀ על כוח הדיבור
21: הכל דיבורים (משה)
נושאי לימוד: • חשיבות כח הדיבור
• מהי התבודדות ומה אומרים בה? תרגול מעשי
חלק ה ׀ "אז מה (ואיך) עושים?" ׀ על הנעה לפעולה
22: מבוא לקואצ'ינג (משה)
נושאי לימוד: • מקורות האימון ושלבים מומלצים באימון אישי
• מה הבדל בין קואצ'ר, יועץ, מטפל, מלווה ופסיכולוג?
23: ערך או בערך? (אהרן)
נושאי לימוד: • הערכים כאבני היסוד של הקואצ'ינג
• איך מזהים את הערכים שלנו ומה הקשר שלהם עם הרצון?
24: מה העתיד רוצה ממך? (משה)
נושאי לימוד: • "אתה במיטבך" - סדנת כתיבת חזון
• דו-שיח בין ההווה לעתיד
25: הלכה למעשה (משה)
נושאי לימוד: • קביעת מטרות ויעדים מדידים - מודל SPIROR
• יצירת תכנית עבודה מדויקת
26: ללוות את המתאמן (אהרן)
נושאי לימוד: • תכנית עבודה, ניהול זמן נכון וסדר עדיפויות
• עידוד ומוטיבציה
• האם אני ראוי? על ענווה, גאווה ועל הפחדים שבדרך
27: השליחות שלך (משה)
נושאי לימוד: • מדוע אנשים שעושים את מה שהם אוהבים - שמחים יותר? • הגשמת חלומות – הכרחיות או מותרות?
• האם יש (או אין) לך תחליף?
28: זיהוי יעוד (משה)
נושאי לימוד: • כיצד אוכל לזהות את הייחודיות שלי?
• כישרון, כישלון וכאב כמדדים לגילוי השליחות
29: שליח של מי? (משה)
נושאי לימוד: • האם יש שליחות ללא שולח?
• איך עוזרים לאדם אחר למצוא את השליחות שלו בעולם?
30: טכניקה בפרקטיקה (משה)
נושאי לימוד: • מה אתם הייתם עושים? סיפור מקרה והתגובות האפשריות
• חיבור הלכה למעשה בין הטכניקות הנלמדות
31: סוף דבר הכל נשמע ׀ מסיבת סיום וחלוקת תעודות!