top of page

סילבוס הקורס

להורדת הסילבוס 

הקורס מעניק את הידע התיאורטי הנדרש ממאמן, מלמד כלי עבודה עצמתיים לשינוי, ומאפשר תרגול והפנמה. 
מבנה הלימוד כמו גם מבנה העבודה בהמשך הדרך מתבסס על 5 רבדי האדם:
רצון - מחשבה - רגש - דיבור - מעשה.

חלק א ׀  "הכל מתחיל ברצון"     ׀ על חשיבות כח הרצון ועוצמתו 


1: בן אדם - מי אתה? (משה ואהרן)      

נושאי לימוד:    • אמונה בטוב כבסיס לתהליך אימוני 
                            • המצוי, הרצוי - ומה שביניהם
                            • מבוא לשיטת 5 הרבדים
                            • מורה נבוכים - מפות לנפש
2: חירות הרצון וקדושתו (משה)        

נושאי לימוד:    • לשאול שאלה זו אומנות
                            • האם אני יודע יותר טוב ממישהו אחר מה נכון לו?
                            • אורות וכלים - סוד הצמצום וחוק השתוות הצורה                                            • חירות הרצון וקדושתו - כיצד עובדים עם רצון המתאמן?
3:  תרגילי פתיחה (אהרן)            

נושאי לימוד:    • איך יוצרים כימיה טובה עם המתאמן?
                            • קו החיים ומעגל החיים
4: להקשיב באמת (משה)            

נושאי לימוד:    • מה מפריע לנו להקשיב באמת?                                                 

   • לימוד ותרגול הקשבה 


חלק ב ׀ "(לא) לזרוק את השכל"     ׀ על תיקון המחשבה


5:  יאללה לעבודה (אהרן)            

נושאי לימוד:    • אפר"ת - מודל משנה חיים
                            • עקרונת ה'עבודה' של ביירון קייטי
6: חוק המראות (משה)            

נושאי לימוד:    • חוק המראות: זה קורה בחוץ או בפנים?
                            • סוד הגילוי והגניזה כנקודת מוצא
                            • כח הפרשנות בפסיכולוגיה הנרטיבית    
7: לשאול את השאלה הנכונה (אהרן)    

נושאי לימוד:    • כשהראש תקוע
                            • שאלות איכותיות
8: לסדר את הראש (משה ואהרן)        

נושאי לימוד:    • שינוי אמונות מגבילות (3 הדמויות)
                            • שינוי מרכיבי הקול הפנימי


חלק ג ׀ "ממש מרגש"         ׀ על תיקון הרגש והמידות


9: ללמוד להרפות (אהרן)            

נושאי לימוד:    • למה כדאי להרפות
                            • איך מרפים?
10: כוח הדמיון (אהרן)            

נושאי לימוד:    • מהו דמיון    
                            • הדגמת תהליך דמיונובע שלם
                            • שלבי התהליך בדמיונובע
11: ריגושים (אהרן)            

נושאי לימוד:    • ההבדל בין דמיון מודרך לדמיון נובע    
                            • לימוד ותרגול טכניקת העלאת המקום
                            • מרכזיות הרגש
                            • לימוד ותרגול טכניקת העלאת הרגש                
12: מסע לעולם הקליפות (משה)        

נושאי לימוד:    • מה תפקיד הקליפות בחיינו?             
                            • מדוע יש משיכה בין אנשים עם קליפות דומות? 
                            • סוגי הקליפות ואופן הסרתן הלכה למעשה
13: דיאלוג (אהרן)                

נושאי לימוד:    • לימוד ותרגול טכניקת הדו-שיח הפנימי
                            • החלפת תפקידים
14: מה עושים כשהכל נתקע? (אהרן)    

נושאי לימוד:    • מבוי סתום בנפש
                            • איך נחלצים מהתקיעות?                    
15: מנגנונים נפשיים (משה)        

נושאי לימוד:    • למה אנחנו תקועים?
                            • טכניקת שחרור מנגנונים ברגש 
16: פתרון נובע (אהרן)            

נושאי לימוד:    • איך מזהים פתרון נובע?
                            • זרימת החיים - FLOW
17: דמיונובע ממוקד (אהרן)        

נושאי לימוד:    • איך מגלים את הילד הפנימי? לימוד ותרגול
                            • תהליכים מכוונים בדמיונובע
18: הילד הפנימי (משה)            

נושאי לימוד:    • איך מגלים את הילד הפנימי? לימוד ותרגול 
19: תכנות נוירו-לשוני (אהרן)        

נושאי לימוד:    • עקרונות ה-NLP
20: חיבור וניתוק (אהרן)            

נושאי לימוד:    • לימוד ותרגול טכניקת מעגל המצוינות         
                            • איך יוצרים עוגנים מעצימים ב-NLP?


חלק ד ׀ "חיים ומוות ביד הלשון"     ׀ על כוח הדיבור


21: הכל דיבורים (משה)            

נושאי לימוד:    • חשיבות כח הדיבור        
                            • מהי התבודדות ומה אומרים בה? תרגול מעשי


חלק ה ׀ "אז מה (ואיך) עושים?"     ׀ על הנעה לפעולה


22: מבוא לקואצ'ינג (משה)            

נושאי לימוד:    • מקורות האימון ושלבים מומלצים באימון אישי
                            • מה הבדל בין קואצ'ר, יועץ, מטפל, מלווה ופסיכולוג?

23: ערך או בערך? (אהרן)           

נושאי לימוד:    • הערכים כאבני היסוד של הקואצ'ינג
                            • איך מזהים את הערכים שלנו ומה הקשר שלהם עם הרצון? 
24: מה העתיד רוצה ממך?    (משה)        

נושאי לימוד:    • "אתה במיטבך" - סדנת כתיבת חזון
                            • דו-שיח בין ההווה לעתיד                    
25: הלכה למעשה (משה)            

נושאי לימוד:    • קביעת מטרות ויעדים מדידים - מודל SPIROR
                            • יצירת תכנית עבודה מדויקת
26: ללוות את המתאמן (אהרן)        

נושאי לימוד:    • תכנית עבודה, ניהול זמן נכון וסדר עדיפויות
                            • עידוד ומוטיבציה
                            • האם אני ראוי? על ענווה, גאווה ועל הפחדים שבדרך
27: השליחות שלך (משה)            

נושאי לימוד:    • מדוע אנשים שעושים את מה שהם אוהבים - שמחים יותר?                                    • הגשמת חלומות – הכרחיות או מותרות?    
                            • האם יש (או אין) לך תחליף?
28: זיהוי יעוד (משה)            

נושאי לימוד:    • כיצד אוכל לזהות את הייחודיות שלי?                                            

• כישרון, כישלון וכאב כמדדים לגילוי השליחות
29: שליח של מי?    (משה)            

נושאי לימוד:    • האם יש שליחות ללא שולח?                                                 

• איך עוזרים לאדם אחר למצוא את השליחות שלו בעולם?
30: טכניקה בפרקטיקה (משה)        

נושאי לימוד:    •  מה אתם הייתם עושים? סיפור מקרה והתגובות האפשריות
                            •  חיבור הלכה למעשה בין הטכניקות הנלמדות


            31:     סוף דבר הכל נשמע     ׀     מסיבת סיום וחלוקת תעודות!

bottom of page